Header Ads

Panduan dan Contoh Soalan Temuduga Bomba (JBPM)

Panduan dan Contoh Soalan Temuduga Bomba (JBPM). Pada bulan November 2017 ini terdapat satu temuduga bagi jawatan Bomba dan Penyelamat iaitu Penolong Penguasa Bomba KB29. Bagi mereka yang terpilih dan berjaya melangkah sesi temuduga bomba, anda di antara yang bertuah! Sudah tentu anda sedang rasa berdebar-debar apakah soalan temuduga bomba yang akan ditanya nanti? Bagaimana kriteria soalan? Untuk pengetahuan anda, calon akan menduduki temuduga jawatan Penolong Penguasa Bomba mulai 12 November hingga 21 November 2017.

Panduan dan Contoh Soalan Temudugu Bomba (JBPM)

Sepertimana sebelum ini akan ada 2 wakil iaitu daripada Jabatan Bomba dan Penyelamat dan juga wakil SPA yang menguji dengan beberapa soalan yang berkaitan bomba, isu semasa dan latar belakang anda. Pastikan anda memerlukan kekuatan fizikal dan mental untuk berhadapan dengan panel penemuduga.

Contoh Soalan dan Panduan Temuduga Bomba dan Penyelamat 


Bagi calon yang bakal ditemuduga, terdapat beberapa contoh soalan temuduga bomba yang mungkin ada persamaan dengan soalan diberikan.

1. Sila perkenalkan diri anda dan latar belakang secara ringkas.
2. Mengapa sebab anda ingin berkhidmata dengan jawatan ini?
3. Adakah anda masih bujang atau sudah berkahwin?
4. Terangkan apa misi dan visi Jabatan Bomba dan Penyelamat
5. Siapakah nama Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia
6. Apakah fungsi dan objektif JBPM?
7. Sebutkan 6 etika yang digunapakai dalam JBPM

Inilah antara contoh soalan temuduga bomba dan penyelamat yang mungkin akan ditanya oleh panel penemuduga nanti. Sekurang-kurangnya anda tahu kriteria atau skop soalan. Selain itu, anda perlu tahu dan peka yang berlaku masa kini yang akan ditanya daripada panel SPA.

[+] Download Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan 

Bukan saja anda perlu tahu contoh soalan temuduga, malah terdapat banyak perkara yang perlu anda tahu sebelum menghadiri temuduga kerja kerajaan.

Di dalan panduan dan rujukan ini, anda diberikan beberapa info tambahan seperti ;

1. Teknik menjawab soalan temuduga yang sebenar dan tepat.
2. Bagaimana persiapan untuk menghadapi temuduga yang betul.
3. Rahsia kejayaan dan kegagalan dalam temuduga.
4. Rahsia penulisan resume kerajaan yang power. [+] KLIK SINI 

Bagaimana nak dapatkan panduan ini? Untuk pengetahuan anda rujukan ini hasil kajian bertahun-tahun oleh pihak profesional dan masih anda di pasaran lagi!



Ia telah membantu ribuan calon temuduga kerja kerajaan. Sudah tentu panduan ini dapat memberi anda kekuatan untuk menjawab soalan dengan baik. Bukan itu sahaja, anda akan mendapat lebih 250 contoh soalan dan jawapan yang sering ditanya dalam temuduga SPA kerajaan. Panduan ini sesuai untuk mana-mana jabatan dan agensi kerajaan.

BACA JUGA :
Gaji, Syarat dan Tugas Penolong Penguasa Bomba

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.