Header Ads

Contoh Cover Letter Fresh Graduate Terbaik 2023

Contoh Cover Letter Fresh Graduate Terbaik 2023. Adakah anda para graduan yang baru sahaja tamat pengajian di universiti tempatan? Sudah semestinya anda ingin memohon kerja mengikut kelayakan dan bidang masing-masing sama ada dalam jawatan kerajaan mahupun swasta. Sekarang, untuk mendapatkan pekerjaan bukannya mudah disangka kerana terlalu ramai graduan yang turut mencari jawatan kosong. Oleh itu apa yang membezakan adalah penulisan cover letter dan resume anda. Disini tim spa8i akan kongsi cara menulis Cover Letter bahasa Melayu yang lengkap.

Contoh Cover Letter Fresh Graduate Terbaik 2023

Contoh Cover Letter Fresh Graduate Terbaik 2023


Berikut dikongsikan adalah contoh cover letter bahasa Melayu yang lengkap sebagai panduan buat para graduan :

Nama anda
Alamat surat menyurat
No. Telefon
Email
Tarikh

Tuan/ Puan,

Permohonan Jawatan Staf Perakaunan

Saya ingin memohon jawatan "Staf Perakaunan" yang telah anda iklankan di mana-mana akhbar 31 Disember 2017. Saya percaya saya memenuhi semua keperluan yang disenaraikan dalam iklan anda. Sebagai siswazah Perakaunan, saya mempunyai pengetahuan yang baik mengenai semua aspek perakaunan umum dan pelaporan kewangan.

Saya mempunyai arahan yang baik dari semua program perisian yang diperlukan, termasuk Word, Excel, dan perisian perakaunan. Saya mahir dalam perakaunan am, akaun yang boleh diterima / perlu dibayar, pemprosesan gaji, pungutan dan analisis data, aktiviti perbankan, dan laporan cukai pekerjaan. Kekuatan kewangan saya termasuk belanjawan, pelaporan, pengauditan, penutupan akhir bulan, penyediaan penyata kewangan yang tepat pada masanya dan menguruskan proses belanjawan tahunan.

Untuk pertimbangan selanjutnya, saya mempunyai ijazah sarjana muda dalam Perakaunan dari mana-mana Universiti. Saya seorang yang rajin, mempunyai arahan bahasa Inggeris yang baik. berorientasikan terperinci, cemerlang dalam matematik, dan mampu bekerja dengan baik di bawah tekanan.

Terima kasih atas perhatian anda. Saya tidak sabar untuk mendengar daripada anda tidak lama lagi.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
...........................
[Nama anda]

BACA JUGA :
○ Contoh Cover Letter Bahasa English
○ Contoh Cover Letter Bahasa Melayu Memohon Kerja

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.