Header Ads

Permohonan Skim FundMyHome Depositku 2020 Online

Permohonan Skim FundMyHome Depositku 2020 Online. Anda ingin memiliki rumah pertama? Panduan buat mereka yang berminat untuk membuat permohonan Skim FundMyHome Depositku tahun 2020. Untuk makluman, permohonan Skim FundMyHome Depositku boleh dibuat secara dalam talian (online) menerusi laman portal Fund My Home. Skim FundMyHome ini telah diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir pada bulan November tahun lalu untuk membolehkan rakyat membeli rumah kali pertama.

Permohonan Skim FundMyHome Depositku 2019

Skim FundMyHome-DepositKu adalah skim di bawah FundMyHome yang merupakan penyelesaian kepada pembeli sudah mendaftar bawah skim FundMyHome yang tidak mampu menyediakan bayaran 20 peratus daripada harga rumah. Skim ini membolehkan pembeli mendapatkan pinjaman sehingga RM30,000 untuk membayar bayaran 20 peratus. 

Permohonan Skim FundMyHome Depositku 2020 Online 


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Skim FundMyHome Depositku termasuk memaparkan cara permohonan beserta cara hubungi:

Apa itu FundMyHome?


FundMyHome adalah ekosistem yang inovatif di mana pembeli rumah pertama kali boleh memiliki rumah dengan pelaburan yang minimum dan mendapat pembiayaan sebanyak 80% melalui pelabur. Ekosistem ini dimiliki oleh EdgeProp Sdn. Bhd, dan direka untuk menyambung pembeli dengan pelabur kerana kami telah mengenal pasti potensi unik untuk semua orang untuk membiayai rumah atau melabur dalam hartanah dengan pelaburan yang minimum.

Dengan tiada pinjaman bank dan bayaran bulanan untuk dibimbangi, hasilnya adalah pengaturan rumah yang lebih mudah, selamat dan lebih cepat yang juga menyediakan keselamatan emosi dan kewangan yang lebih besar.

Cara Permohonan Skim FundMyHome Depositku Online


1. Pemohon hendaklah melayari di laman portal FundMyHome secara dalam talian di https://www.fundmyhome.com

2. Setelah ke halaman utama, pemohon boleh memilih rumah yang ingin dibeli.

3. Klik pada 'I Want to Reserve This Unit' dan ikut arahan pembayaran.

4. Bayar yuran tempahan sebanyak 2% untuk menempah unit. Tempahan dilakukan pada asas pertama-datang-pertama.

5. Jika anda telah memilih rumah 'Fully Funded', anda akan mempunyai sekurang-kurangnya 14 hari untuk menaikkan baki harga belian dan semua yuran. Sekiranya anda memilih rumah dengan 'Funding in Progress', pembiayaan akan bermula untuk tempoh 30 hari.

6. Sebaik sahaja wang telah dibayar kepada FundMyHome, proses pengalihan undang-undang akan bermula (menandatangani Perjanjian Jualan dan Pembelian, setem, dll.). Ini dianggarkan mengambil masa kira-kira 2-3 minggu.

7. Pemilikan kosong akan dijadualkan berdasarkan budi bicara pemaju untuk kedua-dua projek yang selesai dan tidak lama lagi akan selesai.

Nota: Pemohon perlu membayar 20% sahaja dimana institusi menyumbang 80% kepada pembeli.

Sebarang pertanyaan tentang Skim FundMyHome, sila hubungi ;

No. Tel : 03 - 7732 8820 
Emel : support@FundMyHome.com
Web : https://www.fundmyhome.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.