Header Ads

Senarai Agensi Kerajaan 2023 Tanpa SPA

Senarai Agensi Kerajaan 2023 Tanpa SPA. Susah nak kerja kerajaan melalui portal SPA? Panduan buat para graduan yang ingin memasuki kerja sebagai penjawat awam. Tahukah anda kini ada laluan alternatif untuk kerja kerajaan tanpa melalui SPA. Untuk makluman terdapat pelbagai kerja kosong melalui agensi kerajaan yang menawarkan pekerjaan seperti Agensi Kelayakan Malaysia (MQA), Yayasan Negeri Sembilan, Lembaga Pembangunan Langkawi dan banyak lagi.

Senarai Agensi Kerajaan 2021 Tanpa SPA

Semua jawatan di atas menawarkan kerja kosong bukan melalui SPA. Jawatan tersebut tidak boleh dimohon melalui portal SPA kerana anda boleh terus mohon ke lamab web yang disediakan. Tahukah anda berapa banyak badan berkanun dan agensi seluruh negara? Menurut data yang dikeluarkan oleh SPA, sebanyak 95% pemohon gagal mendapat pekerjaan melalui SPA.

Senarai Agensi Kerajaan 2023 Tanpa SPA


Sudah-sudah lah anda mengeluh untuk diterima jawatan dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berita baik buat anda dimana Tim Infokerjaya ada menyenaraikan 241 agensi untuk anda ambil peluang kerja di sana. Dalam panduan tersebut akan dipaparkan laman web, alamat dan nombor telefon bagi badan-badan berkanun dan agensi setiap negeri di Malaysia.

KENAPA ANDA PERLU DAPATKAN RUJUKAN 241 AGENSI INI?


Kini anda ditawarkan direktori lengkap 241 senarai agensi atau badan berkanun yang ada di Malaysia sebagai rujukan buat graduan yang masih menganggur. Berikut isi kandungan dalam rujukan 241 agensi itu ;

Senarai Agensi Kerajaan 2019 Tanpa SPA

+ UPDATE 2017: Jika sebelum ini hanya 203, terkini anda dapat 241 senarai Agensi!

+ Laman web mereka untuk anda lihat maklumat terkini agensi tersebut.

+ Alamat turut disediakan.

+ Nombor telefon untuk anda ikuti.

Bagi anda yang nak dapatkan rujukan 241 agensi ini boleh klik pautan di bawah ;


Peluang buat anda untuk menjawat jawatan kerajaan tanpa melalui SPA. 

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.