Header Ads

Senarai Laman Cari Kerja Kosong 2023 Terkini Di Malaysia

Senarai Laman Cari Kerja Kosong 2023 Terkini Di Malaysia. Anda sedang mencari pekerjaan di Malaysia? Nak bekerja di sektor perkhidmatan awam atau swasta? Panduan buat lepasan graduan yang ingin mencari tempat kerja di sektor awam dan swasta. Untuk makluman selain laman portal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) untuk permohonan kerja kerajaan, terdapat beberapa laman web lain yang memaparkan jawatan kosong terkini. Antaranya iaitu JobsMalaysia, Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP), JobStreet, myStarJob dan lain-lain lagi. 

Senarai Laman Cari Kerja Kosong 2021 Terkini Di Malaysia

Senarai Laman Cari Kerja Kosong 2023 Terkini Di Malaysia


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang laman pencarian kerja kosong kerajaan dan swasta di Malaysia termasuk memaparkan pautan :

1. Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam atau ringkasnya SPA adalah laman portal yang menawarkan pekerjaan sektor perkhidmatan awam di seluruh Malaysia. Untuk memohon kerja boleh layari di laman web http://www.spa.gov.my/.

2. Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP)

Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran atau ringkasnya SPP adalah antara laman portal kerajaan yang menawarkan kerja kosong guru dan juga bukan guru. Untuk memohon kerja boleh layari di laman web http://www.spp.gov.my/

2. JobsMalaysia

JobsMalaysia adalah sistem penjodohan pekerjaan secara atas talian yang disediakan oleh Kementerian Sumber Manusia. Untuk memohon kerja boleh layari di laman web rasmi http://www.jobsmalaysia.gov.my/.


4. E-Recruitment Sarawak

E-Recruitment Sarawak adalah laman portal kerja-kerja kerajaan untuk negeri Sarawak sahaja. Untuk memohon kerja boleh layari di laman web rasmi https://erecruitment.sarawak.gov.my/.

5. Jobstreet

Jobstreet adalah satu laman portal kerja terbesar di Asia Tenggara yang menawarkan pelbagai jawatan kosong. Permohonan jawatan boleh dibuat secara online di laman web http://www.jobstreet.com.my/.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.