Header Ads

Tarikh Bayaran Dana Raya Aidilfitri Terengganu 2020

Bilakah tarikh bayaran Dana Raya Aidilfitri Terengganu tahun 2020? Berita baik buat warga Terengganu yang telah membuat permohonan Dana Raya Aidilfitri Terengganu tahun 2020. Untuk makluman, tarikh bayaran Dana Raya Aidilfitri Terengganu 2020 dijangka akan diberikan pada bulan Mei 2020. Bayaran itu akan dimasukkan secara terus ke akaun Bank Simpanan Nasional. Permohonan Dana Raya Aidilfitri Terengganu ini dibuka kepada pemohon yang berkelayakan dan berpendapatan RM 1,100 atau ke bawah manakala Orang Kelainan Upaya (OKU) turut boleh memohon dana tersebut tanpa syarat pendapatan.

Tarikh Bayaran Dana Raya Aidilfitri Terengganu 2019

Tarikh Bayaran Dana Raya Aidilfitri Terengganu 2020


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Dana Raya Aidilfitri Terengganu termasuk memaparkan tarikh dan jumlah bayaran :

Tarikh Bayaran : 28 Mei & 29 Mei 2019

Jumlah Bantuan Dana Raya Aidilfitri Terengganu 2019


1. Bagi kategori OKU, warga emas dani bu/bapa tunggal yang tiada anak akan menerima bantuan raya sebanyak RM 300 setiap orang.

2. Bagi kategori miskin, bujang, berumur 41 tahun ke atas dan bergaji RM 1,500 kebawah akan menerima sebanyak RM 400.

3. Bagi kategori belum berkahwin yang berumur 21 hingga 40 tahun akan menerima sebanyak RM 200 melalui Dana Bakti Remaja.

Sebarang pertanyaan tentang Bantuan Dana Raya Aidilfitri Terengganu, sila layari di laman portal iDana Terengganu http://idana.terengganu.gov.my/. 

Selamat membuat perbelanjaan dengan berjimat cermat untuk seisi keluarga. 

4 ulasan:

  1. assalamualaikum,utk pertanyaan kpd kerajaan pas terengganu. Selama hampir 10 tahun sy mendpt bantuan hari raya. sy ada 5 org anak, 3 sek.menengah, 2 sek rendah. tahun ni pas berjaya jd pemimpin, sy semak kelayakan biasa d bwh org miskin, bertukar bawah bakti remaja. jd sy gagal dpt bantuan.umur sy dah 52 tahun gagal pertama kali dpt bantuan. tk kerajaan pas kerana menipu rakyat miskin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam makcik/pakcik.. rasanya cik salah tengok kot.. Cik dah berumur 52, mustahil akan diletak kan di wabah dana remaja.. Untuk maklumat cik, jika tiada rekod dalam sistem onoine, cik boleh rujuk di pejabat DUN kawasan cik kerana kebanyakan yang dapat bantuan tahun ni adalah mereka2 yang di pilih secara manual oleh pihak DUN..

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Salam sya nk tnya bgi yg keluarga gji rm1100 ank 5org dpt brapa

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.