Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41. Anda sedang mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Jom mohon kerja kosong kerajaan! Untuk makluman, permohonan jawatan kosong kerajaan hanya boleh dilakukan secara dalam talian (online) melalui portal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berikut kongsikan syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 bagi lepasan Diploma dan Ijazah Sarjana Muda menerusi portal web SPA. Permohonan ini boleh dilakukan secara dalam talian di laman web SPA https://putra2.spa.gov.my.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41


Berikut adalah maklumat tentang jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41


Gaji minimum Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 (RM1,698/RM2,188). Manakala untuk gaji maksimum Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 adalah (RM5,717/RM9,552). Kadar kenaikan gaji tahunan adalah RM145/RM225.

Syarat Kelayakan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41


Antara syarat-syarat kelayakan bagi jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 seperti berikut :

● Warganegara Malaysia.
● Pemohon tidak berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.

KELAYAKAN LANTIKAN KE GRED DG29

● Diploma dalam bidang perguruan daripada institusi Perguruan tempatan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG29: RM1,698.00); atau
● Diploma dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Sijil Kursus Perguruan Lepas Diploma yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG29: RM1,844.44).

KELAYAKAN LANTIKAN KE GRED DG41

● Ijazah sarjana muda dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,188.00); atau
● Ijazah sarjana muda kepujian dalam bidang pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,391.94); atau
● Ijazah sarjana muda kepujian dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,391.94); atau
● Ijazah sarjana dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,902.98); atau
● Ijazah doktor falsafah (PhD) dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM3,209.60)

Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Bagi pemohon yang ingin mendaftar jawatan kerajaan boleh layari ke portal SPA dengan mengisi Borang Permohonan SPA8i Online. Untuk semakan jadual temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan panggilan temuduga SPAManakala untuk mengetahui keputusan temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan keputusan temuduga SPA.

ARTIKEL BERKAITAN : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41


Antara tugas-tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG29/DG41 seperti berikut :

Tidak dinyatakan.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Pegawai Perkhidmatan Pendidikan membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

2 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.