Header Ads

Permohonan Dana Didik Harapan Johor 2023 (Borang)

Permohonan Dana Didik Harapan Johor 2023 (Borang). Berita baik buat setiap kelahiran bayi di negeri Johor. Untuk makluman, bagi anda yang mempunyai bayi di bawah simpanan SSPN-i, layak menerima percuma caruman RM100 di bawah insentif Dana Didik Harapan Johor. Permohonan Dana Didik Harapan Johor boleh dibuat dengan memuat turun borang permohonan di laman web rasmi YPJ dan di semua wad-wad bersalin di hospital utama di Negeri Johor, Yayasan Pelajaran Johor, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional di Negeri Johor dan semua cawangan Jabatan Pendaftaran Negara di Negeri Johor. Permohonan ini dibuka bermula 1 Januari sehingga Disember 2020.

Permohonan Dana Didik Harapan Johor 2020 (Borang)

Kerajaan Negeri Johor melalui Yayasan Pelajaran Johor dengan kerjasama Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), dan beberapa agensi yang berkaitan telah bekerjasama dalam melaksanakan Program Dana Didik Harapan Johor.

Permohonan Dana Didik Harapan Johor 2023 (Borang)


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Dana Didik Harapan Johor termasuk memaparkan syarat kelayakan dan aplikasi permohonan :

Syarat Kelayakan Dana Didik Harapan Johor


Antara syarat-syarat kelayakan Dana Didik Harapan Johor 2020 adalah seperti berikut:

1. Bayi yang lahir di Negeri Johor mulai 1 Januari 2019;
2. Ibu dan Bapa adalah warganegara Malaysia (Keutamaan ibu dan bapa yang lahir di Negeri Johor);
3. Pendapatan ibu dan bapa di bawah RM7,000 sebulan;
4. Simpanan boleh dikeluarkan apabila penerima manfaat berusia 18 tahun

Permohonan Dana Didik Harapan Johor 2020 (Borang)

Cara Permohonan Dana Didik Harapan Johor 


1. Borang permohonan boleh dimuat turun di laman web http://portal.ypj.gov.my/dana-didik-harapan-johor/ dan di semua wad-wad bersalin di hospital utama di Negeri Johor, Yayasan Pelajaran Johor, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional di Negeri Johor dan semua cawangan Jabatan Pendaftaran Negara di Negeri Johor mulai 1hb Januari 2019.

2. Borang permohonan yang lengkap diisi hendaklah dihantar ke mana-mana salah satu daripada lokasi yang di senaraikan di atas, dalam tempoh 15 hari dari tarikh lahir bayi.

Untuk makluman lanjut, sila hubungi:

No. Telefon: 07 - 234 4355 atau 07 - 236 1081
Emel: info@ypj.gov.my
Laman Web: www.ypj.gov.my

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.