Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Undang-Undang Gred L41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Undang-Undang Gred L41. Berminat bekerja sebagai kakitangan awam di Jabatan Peguam Negara? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Permohonan jawatan kosong Pegawai Undang-Undang boleh dibuat secara online di laman web rasmi SPA. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Undang-Undang Gred L41.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Undang-Undang Gred L41

Permohonan dan pengambilan jawatan Pegawai Undang-Undang telah dibuka kekosongan jawatan di Jabatan Peguam Negara. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Undang-Undang bagi permohonan kerja lepasan Ijazah Sarjana Muda menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Undang-Undang Gred L41


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Pegawai Undang-Undang L41 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugasnya ;

Gaji Pegawai Undang-Undang Gred L41


Gaji Pegawai Undang-Undang Gred L41 sekitar RM2,418.00 sehingga RM9,607.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan adalah berjumlah RM225.00.

Syarat Kelayakan Pemeriksa Kereta Motor JPJ Gred AB19 


Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:
(a) Warganegara Malaysia;
(b) Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
(c) Ijazah Sarjana Muda Undang-undang yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya (Gaji Permulaan pada Gred L41 : RM2,418.00).
(ii) Lulus Peperiksaan Akhir Peguam (Bar Final Examination) (Gaji Permulaan pada Gred L41 : RM2,418.00);

SYARAT KELAYAKAN BAHASA MELAYU

2. Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Jawatan Pegawai Undang-Undang Gred L41 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

Deskripsi Tugas Pegawai Undang-Undang Gred L41


Berikut adalah tugas-tugas Pegawai Undang-Undang L41 seperti di bawah :

Bertanggungjawab menjalankan tugas perundangan dalam aspek pendakwaan, perbicaraan dan rayuan, nasihat perundangan, penggubalan undang-undang, penyemakan dan pembaharuan undang-undang, guaman dan hal ehwal antarabangsa.

Semoga perkongsian ini tentang Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Undang-Undang Gred L41 dapat membantu mereka yang ingin bekerja di sektor kerajaan. Selamat maju jaya dan moga dapat berkhidmat di Jabatan Peguam Negara.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.