Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Operator Logi Gred H11

Gaji, Kelayakan & Tugas Operator Logi Gred H11. Berminat bekerja menjadi penjawat awam? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Operator Logi Gred H11.

Gaji, Kelayakan & Tugas Operator Logi Gred H11

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Operator Logi akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di pelbagai Kementerian/Jabatan. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Operator Logi bagi permohonan kerja lepasan PMR/PT3 menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Operator Logi Gred H11


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Operator Logi Gred H11 termasuk memaparkan gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas ;

Gaji Operator Logi Gred H11 


Gaji Operator Logi Gred H11 sekitar RM1,218.00 sehingga RM2,939.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Operator Logi Gred H11 pula berjumlah RM80.00

Syarat Kelayakan Operator Logi Gred H11 


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan;
● Sekurang-kurangnya Perakuan Kebolehan Drebar Enjin (Enjin Pembakaran Dalam) Gred 2 atau Perakuan Kebolehan Drebar Enjin (Dandang Stim/Enjin Stim) Gred 2 mengikut mana yang berkenaan yang dikeluarkan oleh Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan; dan
● Berkebolehan mengendalikan Loji Pembakaran Dalam 40-100 Kuasa Kuda atau Loji Stim/Dandang yang luas permukaan pembakarannya di bawah 100 kaki persegi mana yang berkenaan.(Gaji permulaan ialah pada Gred H11: RM1,264.15).

Jawatan Operator Logi Gred H11 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

Deskripsi Tugas Operator Logi Gred H11 


Berikut adalah tugas-tugas Operator Logi Gred H11 seperti di bawah :

Bertanggungjawab ke atas pengendalian loji/jentera statik jabatan sama ada dandang stim atau enjin pembakaran dalam, penyenggaraan berjadual/berkala ke atas dandang, prosedur keselamatan dandang serta pengurusan sistem sokongan yang bersangkutan dengan dandang seperti mana diperuntukkan dalam peraturan yang berkuat kuasa di bawah Akta Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan 1994 serta Akta Kilang dan Jentera 1967.

Semoga perkongsian ini dapat membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.