Header Ads

Permohonan Projek Rumah Makmur Negeri Pahang 2023 Online

Permohonan Projek Rumah Makmur Negeri Pahang 2023 Online. Bilakah tarikh permohonan Projek Rumah Makmur tahun 2023? Berita baik buat rakyat negeri Pahang yang golongan berpendapatan rendah (B40) dan masih belum memiliki rumah sendiri. Untuk makluman menerusi Belanjawan Pahang 2023, bagi anda yang berkelayakan boleh memohon Projek Rumah Makmur Negeri Pahang tahun 2023 secara online menerusi laman sesawang https://eperumahan.pahang.gov.my.

Permohonan Projek Rumah Makmur Negeri Pahang 2023 Online

Projek Rumah Makmur Negeri Pahang adalah sebagai penambahbaikan kepada program PR1MA Pahang. Projek Rumah Makmur yang dijual pada harga RM80,000.00 bertujuan untuk memberikan perumahan mampu milik kepada golongan berpendapatan rendah dan sederhana rendah iaitu RM5,000.00 kebawah.

Permohonan Projek Rumah Makmur Negeri Pahang 2023 Online


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Projek Rumah Makmur Negeri Pahang termasuk memaparkan syarat kelayakan, tarikh dan aplikasi permohonan :

Syarat Kelayakan Projek Rumah Negeri Makmur 2023


Antara syarat-syarat kelayakan Projek Rumah Makmur adalah seperti berikut:

1. Warganegara Malaysia dan keutamaan kepada rakyat Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang;
2. Jumlah pendapatan seisi rumah tidak melebihi RM5,000.00 sebulan;
3. Tidak mempunyai tanah (syarat tanah: Bangunan) atau rumah atau kedua-duanya sekali yang didaftarkan di atas nama pemohon atau suami/isteri pemohon;
4. Tidak pernah diberikan pemilikan rumah kos rendah (Kerajaan/Swasta) atau kos sederhana rendah;
5. Bukan seorang peserta di bawah Rancangan Pembangunan Tanah atau Rancangan Penempatan Semula yang dianjurkan oleh Kerajaan;
6. Telah menetap dan tinggal di Negeri Pahang secara terus menerus selama tidak kurang daripada lima (5) tahun dan;
7. Pemohon atau suami/isteri pemohon tidak pernah dibatalkan pendaftaran permohonan sebelum ini kerana didapati memberi keterangan palsu.

Cara Permohonan Projek Rumah Makmur Negeri Pahang 


1. Untuk permohonan boleh terus dibuat secara atas talian (online) menerusi laman web https://eperumahan.pahang.gov.my

2. Klik SIMPAN selepas mengisi borang.

3. Anda dibenarkan untuk mengemaskini semula borang selagi butang HANTAR PERMOHONAN tidak diklik. Setelah selesai, tandakan ruangan PENGAKUAN dan klik pada HANTAR PERMOHONAN.

4. Sila pastikan borang diisi dengan lengkap dan cetak Slip Penerimaan Pendaftaran dan kemukakan bersama dokumen sokongan seperti di senarai semak dalam tempoh 7 hari dari tarikh permohonan ini dan hantar ke Bahagian Perumahan atau mana-mana Pejabat Daerah dan Tanah.

BACA JUGA : Permohonan Rumah Kos Rendah Pahang

Semoga adanya skim perumahan ini dapat membantu anda untuk memiliki rumah idaman sendiri. 

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.