Header Ads

Semakan Status Permohonan SPA9 2024 Online

Semakan Status Permohonan SPA9 2024 Online. Nak semak status permohonan SPA9 secara online? Panduan buat anda yang telah membuat permohonan jawatan kosong di sektor perkhidmatan awam tahun 2024. Untuk makluman, bermula 28 September 2020 permohonan pekerjaan di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) boleh dibuat secara online menerusi portal rasmi SPA9. Kini, SPA9 akan menggantikan sistem SPA sebelum ini dimana pemohon sedia ada di bawah SPA8i yang akan pendaftaran masih belum tamat tempoh tidak perlu mendaftar semula. Semakan status permohonan SPA9 boleh dibuat secara online menerusi laman web https://spa9.spa.gov.my. 


Semakan Status Permohonan SPA9 2024 Online


Sistem Pendaftaran Pekerjaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia atau ringkasnya SPA9 adalah merupakan satu portal kerja kerajaan bagi mereka yang sedang mencari peluang kerja kosong di sektor perkhidmatan awam. Permohonan jawatan kosong SPA adalah dibuka sepanjang tahun mengikut jawatan tertentu yang melibatkan pemohon dari lepasan PT3, SPM, Diploma dan Ijazah.


Semakan Status Permohonan SPA9 2024 Online 


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang permohonan SPA9 termasuk memaparkan semak status :


SPA Guna Sistem Pendaftaran Pekerjaan SPA9 Mulai 28 September 2020




Pendaftaran Akaun Baru SPA9 Online


Pemohon perlu membuat pendaftaran secara atas talian (online) menerusi portal https://spa9.spa.gov.my/


Cara Semak Status Permohonan SPA9 Online


Semakan status SPA9 tahun 2024 boleh dibuat secara online menerusi portal https://spa9.spa.gov.my/


Sebarang pertanyaan lanjut berkaitan SPA9, sila hubungi Hotline SPA di talian 03 80919000 atau melalui Sistem ePertanyaan SPA https://www.aduan.spa.gov.my. 


BACA JUGA : Cara Isi Borang Permohonan SPA9

22 ulasan:

  1. Setiap penambahbaikan kerajaan Dalam Urusan perkhidmatan awam adalah Demi kepentingan rakyat.. Saya sangat bangga Kerana Usaha kerajaan yang Mahu membantu para pelajar

    BalasPadam
  2. Tahniah dan syabas kepada team work yang berkerja keras sehingga terlaksananya laman web yang sangat bermanafaat ini, apa pun sebagai penambahbaikan pada pandangan peribadi saya ada baiknya supaya pihak JPA dapat mengeluarkan surah pekeliling dan memaklumkan kepada semua Jabatan Perkhidmatan Awam Perseketuan/Negeri Badan Berkanun atau Swasta supaya apa bila menghantar Pegawai/kakitangan untuk menghadiri mana mana kursus TOLONG PASTIKAN SIJIL KEHADIRAN ATAU SIJIL PENGHARGAAN WAJIB ADA NOMBOR SIRI PADA SIJIL TERSEBUT SEPERTI YANG DI KEHENDAKI APA BILA MENGISI SEPERTI DALAM ON LINE SPA9.

    Sebagai Contoh ada beberapa kursus undang undang yang saya hadiri tiada nombor siri pada sijil tersebut so tidak dapat di isi dalam spa9.

    Terima kasih

    BalasPadam
  3. Temuduga Kerja Kerajaan

    Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ini adalah produk evergreen sejak tahun 2009. Ianya memberikan rahsia-rahsia khusus bagaimana untuk lulus temuduga yang spesifik kepada jawatan kerajaan yang ditawarkan melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).
    Lagi info, Klik ==> https://bit.ly/KerjaKerajaan2020

    Tags:
    temuduga kerja kerajaan, kerja kerajaan, soalan temuduga kerja, kerajaan, soalan temuduga, kerja kosong kerajaan

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum sye nk bertanya, kalau dah jawap exam dah lulus, bila ada buat panggilan temuduga pulak, sebab kawan saya sudah dpt kerja kerajaaan 5 bulan yang lepas saya dah tunggu 2 tahun tidak ada pggilan lagi untuk temuduga yang diluluskan oleh spa9

    BalasPadam
  5. Sir,medam
    Macam mana nak tahu kita ni dapat atau tidak jawatan yanag kita mohon

    BalasPadam
  6. Tuan/puan.
    Ingin mendapatkan nasihat, saya sudah 7/8 kali mengikuti peperiksaan online spa8 yang kini dikenali sebagai spa9.sudah mencuba yang terbaik tapi gagal dalam setiap kali peperiksaan spa8.sebenarnya spa8 melihat dari sudut seperti apa@berapakah paras supaya lulus dalam peperiksaan online..

    BalasPadam
    Balasan
    1. U want to provided something for success exam spa8/9 but at a same u fail...and for me spa9 now so lot thing because i try too but nothing.

      Padam
  7. khabar indah dari rupa 🤣 7 tahun menanti tiada sebarang jawapan 🤣😡

    BalasPadam
  8. tunggu untuk dipangil dan temu duga

    BalasPadam
  9. Knp tak buat temuduga terbuka je mcm style tentera malaysia.ak dh tamat perkhidmatan tentera ni.ak cuba isi pula spa9 kot2 ada rezeki.kalau bt temuduga terbuka kan senang.tapi nk bt mcm mne..sabar je lh

    BalasPadam
  10. 𝙼𝚊𝚌𝚊𝚖 𝚖𝚊𝚗𝚊 𝚗𝚔 𝚜𝚎𝚖𝚊𝚔𝚔

    BalasPadam
  11. Tibe2 status x hadir peperiksaan??? Xde ape2 makluman pun melalui email atau sms?

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.