Header Ads

Contoh Pitch JobStreet Fresh Graduate & Pengalaman

Contoh Pitch JobStreet Fresh Graduate & Pengalaman. Pasti di kalangan anda pernah memohon kerja di JobStreet? Namun ada yang telah membuat permohonan kerja berpuluh kali di JobStreet tetapi masih gagal mendapat tawaran kerja. Mungkin anda tidak dilayan kerana tinggalkan bahagian pitch semasa membuat permohonan? Dalam posting kali ini untuk membantu anda membuat pitching menarik dan menerima perhatian daripada recruiter.

Contoh Pitch JobStreet Fresh Graduate & Pengalaman

Dalam penulisan Pitch ini perkara yang perlu difokuskan adalah kelebihan anda jika diterima untuk mengisi jawatan kekosongan itu. Oleh itu, sebelum anda menulis 300 Characters di ruangan 'Make your Pitch' yang diberikan, anda hendaklah mengkaji terlebih dahulu jawatan yang anda ingin mohon dan kelebihan atau kemahiran yang ada untuk permohonan jawatan tersebut.

Contoh Pitch JobStreet Fresh Graduate & Pengalaman


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang contoh menulis pitch di JobStreet termasuk memaparkan kepentingan Pitch :

Kenapa Pitch Diperlukan?


Dalam membuat permohonan kerja kosong di JobStreet, penulisan di bahagian 'Make your Pitch!' adalah sangat penting dan perlu dituliskan. Tahukah anda? Setiap kali anda menghantarkan permohonan melalui Jobstreet pihak majikan akan menerima email dan perkara yang di highlight didalam email tersebut adalah Pitch.

Sekiranya Pitch itu bagus sudah pasti dapat menarik minat majikan untuk membaca profile jobstreet anda sepenuhnya sekaligus memberi peluang yang cerah untuk anda dipanggil temuduga nanti.

Make your Pitch JobStreet 

Contoh Pitch Terbaik 


A. Pitch Example - Logo Designer

I am Ron Blithe, a freelance graphic designer based in Brisbane, Australia. Specialising in logo design and printed corporate branded materials such as brochures, business stationery and websites, I can offer you an innovative design solution that’s perfect for your business needs. Having worked for 10 years in London, I now boast an international client base that includes leading advertising companies and brands. I offer competitive rates, a fast turn around and exceptional quality. I would like 20 minutes of you time to run you through my portfolio.

B. Pitch Example - Interior Designer

I work with people who are renovating their bathrooms. I create shower enclosures, sinks, and backsplashes made entirely of glass. If you’re wondering what a glass sink looks like, please come ask me to see an example. My name is _______ and I design renovations in glass.

C. Pitch Example - Structural Engineer

Having worked for 4 years as a structural engineer, I have a strong knowledge in related codes of practiced especially in bridge design and competent in using Design Software. In addition to my extensive design experience, I have excellent communication skills and experience in managing project.

Semoga perkongsian ini dapat dijadikan panduan buat calon.

Kredit : MieraHassan, Kerjakini

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.