Header Ads

Semakan Jadual Peperiksaan Online SPA 2023 (PSEE)

Semakan Jadual Peperiksaan Online SPA 2023 (PSEE). Panduan buat calon yang bakal menduduki peperiksaan online SPA tahun 2022. Untuk makluman, setiap tahun Suruhanjaya Perkhidmatan Awam akan membuka permohonan baharu untuk jawatan kerajaan bagi lepasan SPM, STPM, Diploma dan Ijazah. Bagi calon yang memenuhi kriteria jawatan dipohon, anda layak dipanggil menduduki peperiksaan SPA secara atas talian. Kini, pihak SPA menjalankan peperiksaan secara atas talian yang sebelum ini menggunakan secara manual iaitu menjawab test di lokasi yang ditetapkan.

Semakan Jadual Peperiksaan Online SPA 2022 (PSEE)


Semakan Jadual Peperiksaan Online SPA 2023 (PSEE) 


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang peperiksaan PSEE termasuk memaparkan aplikasi online dan format peperiksaan :

Cara Semak Jadual Peperiksaan Online PSEE SPA


Untuk membuat semakan jadual peperiksaan online PSEE SPA, anda boleh lakukan dengan beberapa cara iaitu :

1. Semakan secara online di laman web rasmi https://www.spa.gov.my/spa/laman-utama/semakan-penjadualan-keputusan/peperiksaan-pemeriksaan-fizikal-pancaindera-dan-kecergasan

2. Anda boleh semak melalui email dimana pihak SPA akan menghantar notifications berkaitan pemakluman peperiksaan online beserta pautan exam.

3. Semakan menerusi laman Facebook Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.

Format Peperiksaan Online PSEE


Dalam peperiksaan online terdapat tiga struktur format peperiksaan online SPA8i iaitu pengetahuan am, daya menyelesaikan masalah dan kefahaman Bahasa Inggeris.

Format Peperiksaan Psikometrik SPA


Dalam peperiksaan Psikometrik, anda akan diuji mengenai personaliti, kejujuran, motivasi, integriti, kebolehan sosial, kestabilan emosi dan disiplin.

Rujukan Peperiksaan Online SPA


Khas buat calon yang bakal menduduki peperiksaan online SPA8i. Berita baik buat anda dimana Tim Infokerjaya menghasilkan rujukan khas untuk peperiksaan PSEE buat calon SPA. Rujukan ini sesuai buat anda untuk dijadikan latihan dan kefahaman struktur soalan.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.