Header Ads

Download Rujukan dan Nota Exam Pegawai Eksekutif LHDN 2017

Download Rujukan dan Nota Exam Pegawai Eksekutif LHDN 2017| Exam Pegawai Eksekutif Gred 41 LHDN yang akan diadakan pada 20 September 2017 ini adalah pertama kali Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) dengan kerjasama Suruhanjaya Perkhidmatan Malaysia (SPA) mengadakan peperiksaan online bagi jawatan Pegawai Eksekutif Gred 41 LHDN.

Download Rujukan dan Nota Exam Pegawai Eksekutif LHDN 2017

Pada sesi September 2017, peperiksaan online Pegawai Eksekutif LHDN ini mempunyai 3 seksyen iaitu Pengetahuan AM, Daya Menyelesaikan Masalah dan Kefahaman Bahasa Melayu & Bahasa Inggeris. Calon-calon diperuntukkan masa selama 2 jam 20 minit untuk menjawab 3 seksyen keseluruhannya secara serentak mulai jam 8.00 malam hingga 10.20 malam.

Seksyen A : Pengetahuan AM


Dalam seksyen ini, calon akan ditanya berkaitan jawatan Pegawai Eksekutif Gred 41 LHDN dan juga isu-isu semasa disekeliling anda. Jadi anda perlu tahu apakah isu yang berlaku di sekeling anda. Anda perlu banyak baca surat khabar berkaitan dengan kerjaya yang anda ambil ini.

Selain itu, anda kena tahu juga dasar kerajaan dan apa yang telah kerajaan lakukan seperti BR1M, GTP, KR1M dan banyak lagi. Kalau diikutkan memang banyak anda perlu baca agar dapat lulus peperiksaan online ini dengan mudah. Anda diperuntukkan masa selama 40 minit untuk menjawab 50 soalan dalam seksyen ini.

Jangan risau golongan profesional, Tim Infokerjaya telah sediakan satu rujukan lengkap Peperiksaan Online Pegawai Eksekutif LHDN yang akan dibuka mulai 15 September 2017 jam 10 malam. Pihak Infokerjaya telah menjimatkan masa anda dan telah himpunkan satu rujukan pantas buat anda.


Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah


Dalam seksyen ini anda akan ditanya soalan matematik, statistik dan penyelesaian masalah yang anda pelajari ketika menduduki peperiksaan SPM. Jadi untuk pengetahuam anda, seksyen ini adalah soalan berbentuk objektif. Anda hanya perlu sediakan kalkulator untuk menjawab 40 soalan seksyen ini yang diperuntukkan masa selama 50 minit.

Seksyen C : Kefahaman Bahasa Melayu & Bahasa Inggeris

Dalam seksyen ini anda akan diberikan masa selama 20 minit untuk menjawab 20 soalan objektif, dimana bahagian ini diberikan petikan esei Bahasa Melayu & Bahasa Inggeris. Esei kebiasaanya mengandungi antara 300-400 patah perkataan.

Rujukan dan Nota Exam Pegawai Eksekutif LHDN 2017


Selain itu, anda juga diberikan contoh soalan berdasarkan format peperiksaan SPA. Ia bukan soalan sebenar tetapi contoh soalan SPA. Mohon jangan keliru kerana ianya bukan soalam bocor atau tiada apa-apa kaitan dengan pihak LHDN.

Download Rujukan dan Nota Exam Pegawai Eksekutif LHDN 2017

>> Download Nota dan Contoh Soalan Exam Pegawai Eksekutif LHDN Anda Disini

Ia bukan percuma . Ada bayaran sebanyak RM40. Ia sebagai bonus untuk usaha mereka mengumpul dan menulis nota padat untuk anda mengulangkaji dalam masa yang cepat. Anda adalah yang bertuah yang mendapatkan rujukan panduan ini.

Anda perlu dapatkan rujukan peperiksaan online LHDN ini mulai 16 September 2017 hingga 19 September 2017 (11.59 malam). Jualan adalah terhad! Anda perlu jadi orang yang terpantas untuk dapatkan rujukan peperiksaan online Pegawai Eksekutif LHDN. Dijangka seramai 50,000 calon akan dipanggil untuk menduduki peperiksaan online LHDN ini.

Rujukan anda adalah dalam bentuk Ebook yang boleh dibaca melalui PDF. Ia bukan nya dicetak. Dapatkan segera! Keputusan di tangan anda.

>> Download Nota dan Contoh Soalan Exam Pegawai Eksekutif LHDN Anda Disini


Join Group Telegram LHDN 


Jika anda ingin mendapatkan info terkini mengenai rujukan peperiksaan online ini, anda boleh join group channel Telegram melalui link ini → https://t.me/joinchat/DzgIQA6dZtiYNWO7UqBMVQ.

Baca juga :
Contoh Soalan Matematik Peperiksaan Online SPA 

Selamat maju jaya kepada calon exam Pegawai Eksekutif Gred 41 LHDNM sesi September 2017. Terima kasih membaca artikel Rujukan & Nota Exam Pegawai Eksekutif LHDN. Kongsikan artikel ini jika anda rasa bermanfaat.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.