Header Ads

Contoh Resume SPA 2023 Terbaik [TERKINI]

Contoh Resume SPA 2023 Terbaik [TERKINI]. Contoh resume kerja kerajaan tahun 2023? Jika anda calon yang dipanggil untuk sesi temuduga kerajaan, sudah tentu anda dikehendaki membawa resume sekali ketika temuduga. Terlebih dahulu diucapkan tahniah kepada calon yang layak ke temuduga SPA kerja kerajaan tahun 2022. Ini adalah slot terakhir sebelum anda bergelar penjawat awam. Tapi, bagaimana persediaan anda terutamanya menyediakan resume?

Contoh Resume SPA 2023 Terbaik [TERKINI]

Untuk pengetahuan anda, resume adalah salah satu skop atau perkara yang sangat penting dan dititikberatkan ketika temuduga. Jika anda gagal memberikan resume yang dapat memikat hati majikan, secara automatik anda telah ditolak oleh panel penemuduga.

Menurut statistik mereka yang gagal dalam temuduga kerajaan adalah lebih 90% daripada mereka tidak tahu menulis resume yang baik! Inilah hakikatnya, tapi boleh diubah jika anda benar-benar serius untuk lulus temuduga. Oleh itu anda perlu menyediakan resume yang terbaik!

Tetapi bagaimana menghasilkan resume yang baik?....

Contoh Resume SPA 2023 Terbaik [TERKINI] 


Apa yang penting dan wajib dalam resume?

Pengenalan Diri 

● Nama penuh pemohon (Nama seperti dalam IC)
● Jantina
● Alamat lengkap
● Nombor kad pengenalan
● Gambar saiz passport
● No. Telefon
● Email (pastikan email anda ada nama anda)
● Status

Latarbelakang Pendidikan 

● Kelayakan pendidikan anda misalnya tahap tertinggi anda belajar dalam peringkat Ijazah, pasti dahulukan yang peringkat tertinggi.

Pengalaman Kerja 

● Pengalaman kerja yang anda pernah lakukan.
● Jika anda fresh graduates, anda perlukan senaraikan pengalaman anda di Latihan Industri.

Aktiviti Kokurikulum

● Senaraikan persatuan/ kelab yang pernah ada dan nyatakan jawatan jika ada.

Skill/ Kemahiran

● Senaraikan skill atau kemahiran yang anda ada misalnya seperti Microsoft Word/ PowerPoint/ Excel, AutoCAD dan sebagainya.
● Senaraikan kursus kemahiran yang pernah ambil misalnya seperti bahasa Mandarin, AutoCAD, IBS dan banyak lagi .

Ini antara perkara yang anda perlu titikberatkan untuk penulisan resume anda. Jangan ambil mudah perkara ini! Jika anda nak berjaya, di bawah adalah link Rahsia Resume Lulus Temuduga Kerajaan yang boleh dijadikan panduan buat anda.


Selamat maju jaya kepada semua calon temuduga SPA kerja kerajaan.

BACA JUGA : Rahsia Menulis Resume Untuk Kerja Kerajaan

Kata Carian Dicari :
download contoh resume, contoh resume 2023 bahasa melayu, contoh resume lepasan spm, contoh resume kerajaan, contoh resume pdf, contoh resume terbaik, contoh resume terbaik 2023

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.