Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29. Adakah anda ingin bekerja di sektor perkhidmatan awam? Jom mohon jawatan kosong kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Permohonan jawatan kosong Penolong Pegawai Hidupan Liar 2020 boleh dibuat secara online di laman web rasmi SOA Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai Hidupan Liar G29 bagi permohonan kerja lepasan Diploma menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugasnya ;

Gaji Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29


Gaji Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 sekitar RM1,494.00 sehingga RM5,674.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 pula berjumlah RM145.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● diploma dalam bidang sains biologi, perhutanan, mikrobiologi, sains pengurusan hidupan liar, sains hayat, sains perkhidmatan veterinar/kesihatan, sains haiwan atau bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengan nya. (Gaji permulaan ialah pada Gred G29: RM1,847.86).

Syarat Bahasa Melayu

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Syarat Peningkatan Secara Lantikan

Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Pembantu Hidupan Liar Gred G19/20, G22, G26 dan G28 adalah layak dipertimbangkan oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk Peningkatan Secara Lantikan ke jawatan Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29, tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:
a. i) mempunyai kelayakan di perenggan 1(c); atau
ii) lulus Peperiksaan Khas; dan
b. had umur pelantikan:
i. berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 55 atau 56 tahun; atau
ii. berumur kurang dari 56 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 58 tahun; atau
iii. berumur kurang dari 58 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 60 tahun.

Jawatan Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29


Berikut adalah tugas-tugas Penolong Pegawai Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 seperti di bawah :

Menjalankan tugas kuat kuasa undang-undang di bawah Akta Perlindungan Hidupan Liar 76/72 serta membuat kawalan, pengurusan dan penyelidikan hidupan liar.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Hidupan Liar Gred G29 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.