Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19. Adakah anda ingin bekerja di sektor perkhidmatan awam? Jom mohon jawatan kosong kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Permohonan jawatan kosong Pembantu Penyediaan Makanan 2020 boleh dibuat secara online di laman web rasmi SPA. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian/Jabatan. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 bagi permohonan kerja lepasan Diploma menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugasnya ;

Gaji Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19


Gaji Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 sekitar RM1,352.00 sehingga RM4,003.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 pula berjumlah RM100.

Syarat Kelayakan Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan (keutamaan kepada calon yang lulus subjek Ekonomi Rumah Tangga pada peringkat peperiksaan tersebut). (Gaji permulaan ialah pada Gred N19: RM1,352.00); atau
● Sijil Vokasional Malaysia dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan.
(Gaji permulaan ialah pada Gred N19: RM1,352.00); atau
● Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan ialah pada Gred N19: RM1,408.40); atau
● Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan ialah pada Gred N19: RM1,464.80).

Jawatan Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19


Berikut adalah tugas-tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 seperti di bawah :


1. Memilih, memeriksa dan mengasingkan makanan basah/mentah dan kering mengikut arahan pegawai yang menerima bekalan makanan daripada pembekal.
2. Menyimpan makanan dalam stor,chiller dan freezer mengikut tatacara penyimpanan.
3. Melaksanakan pra-penyediaan makanan, pembungkusan dan membersihkan peralatan dan kawasan.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Pembantu Penyediaan Makanan Gred N19 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.