Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29 | Berminat bekerja menjadi penjawat awam? Jom mohon kerja kosong kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Penolong Pegawai Sains Gred C29. Lihat ini juga → Semakan Panggilan Temuduga Penolong Penguasa Bomba KB29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Sains Gred C29 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di pelbagai Kementerian/ Jabatan.  Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai Sains Gred C29 bagi permohonan lepasan Diploma menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29


Berikut adalah informasi tentang Penolong Pegawai Sains Gred C29 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugasnya ;

Gaji Penolong Pegawai Sains Gred C29


Gaji Penolong Pegawai Sains Gred C29
sekitar RM1,505.00 sehingga RM5,696.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Penolong Pegawai Sains Gred C29
pula berjumlah RM145.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan dengan mendapat principal dalam subjek Matematik atau Sains pada peringkat peperiksaan tersebut. (Gaji Permulaan pada Gred C29 : RM1,505.00); atau
● Diploma dalam bidang sains atau teknologi makmal yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred C29 : RM1,782.91); atau
● Diploma dalam bidang kimia industri atau mikrobiologi yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred C29 : RM1,858.12).

Jawatan Penolong Pegawai Sains Gred C29 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29


Berikut adalah tugas-tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29 seperti di bawah :

Membantu Pegawai Penyelidik melaksanakan kerja-kerja penyelidikan Sains dan Teknologi Nuklear, merancang, menyelaras dan mengurus operasi penyelenggaraan makmal, mengurus aktiviti berkaitan penyelenggaraan berkala, peralatan khusus, mengawas rekod pembelian peralatan saintifik, membantu aktiviti perhubungan awam berkaitan dengan penyelidikan dan pembangunan penggunaan teknologi nuklear.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.