Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29. Anda sedang mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Jom mohon kerja kosong kerajaan! Untuk makluman, permohonan jawatan kosong kerajaan hanya boleh dilakukan secara dalam talian (online) melalui plortal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berikut kongsikan syarat kelayakan, tugas dan gaji Penolong Pegawai Kesatria Gred S29.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian atau Jabatan. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 bagi lepasan Diploma menerusi portal web SPA. Permohonan ini boleh dilakukan secara dalam talian di laman web SPA https://putra2.spa.gov.my.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29


Berikut adalah maklumat tentang jawatan
Penolong Pegawai Kesatria Gred S29
yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Penolong Pegawai Kesatria Gred S29


Gaji minimum Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 (RM1,493.00). Manakala untuk gaji maksimum Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 adalah RM5,672. Kadar kenaikan gaji adalah RM145.00.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Kesatria Gred S29


Antara syarat-syarat kelayakan bagi jawatan Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 seperti berikut :

● Warganegara Malaysia.
● Pemohon tidak berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan pada Gred S29: RM1,493.00); atau
● Sijil Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan pada Gred S29: RM1,493.00); atau
● Bekas inspektor Polis Diraja Malaysia atau Leftenan Angkatan Malaysia atau yang setaraf dengannya dan telah disahkan dalam jawatan tersebut serta mempunyai rekod perkhidmatan yang baik.(Gaji permulaan pada Gred S29: RM1,493.00); atau
● Diploma yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya dan mempunyai pengetahuan berhubung dengan peraturan-peraturan Angkatan Tentera malaysia atau Polis Diraja Malaysia.(Gaji permulaan pada Gred S29: RM1,770.95); dan

Jawatan Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Bagi pemohon yang ingin mendaftar jawatan kerajaan boleh layari ke portal SPA dengan mengisi Borang Permohonan SPA8i Online. Untuk semakan jadual temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan panggilan temuduga SPAManakala untuk mengetahui keputusan temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan keputusan temuduga SPA.

ARTIKEL BERKAITAN : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29


Antara tugas-tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 seperti berikut :

Bertanggungjawab membantu Pegawai Kesateria merancang, mengurus serta menyelaras hal-hal yang berkaitan dengan aktiviti-aktiviti kawad, pasukan pancaragam/muzik dan menguatkuasakan disiplin pelatih-pelatih di Institut Kemahiran Belia Negara.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Kesatria Gred S29 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.