Header Ads

Semakan Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) 2021 Online

Semakan Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) 2021 Online. Adakah anda calon Peperiksaan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 sesi Julai 2021? Jika ya! Tahniah diucapkan kepada calon yang dipanggil untuk menjawab peperiksaan online Pegawai Tadbir Dan Diplomatik pada 7 Julai 2021. Calon boleh buat semakan peperiksaan PTD secara online menerusi laman web rasmi SPA9. Bagaimana persediaan anda untuk menduduki peperiksaan PTD kali ini? Bagi anda yang belum menyemak panggilan peperiksaan PTD boleh merujuk pautan di bawah.

Semakan Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) 2021 Online

Semakan Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) 2021 Online 


Berikut adalah hebahan daripada pihak SPA berkenaan tarikh dan maklumat exam peperiksaan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 :

MAKLUMAN TERKINI : JADUAL PEPERIKSAAN ONLINE MEMASUKI PERKHIDMATAN AWAM (PSEE) 
===========================================
PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK BAGI MENGIKUTI PROGRAM PASCASISWAZAH PENGURUSAN AWAM SESI 2022 DI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA
TARIKH PEPERIKSAAN : 8 JULAI 2021 (KHAMIS)
MASA PEPERIKSAAN : 10:00 PAGI HINGGA 12:25 TENGAH HARI


Format Terkini Peperiksaan PTD 2021


Untuk pengetahuan calon, peperiksaan online Pegawai Tadbir Diplomatik Gred M41 sesi Julai 2021 mempunyai tiga (3) seksyen iaitu Seksyen A (Pengetahuan AM), Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah) dan Seksyen C (Kefahaman Bahasa Inggeris). Anda diberikan masa selama 2 jam 25 minit untuk menjawab ketiga-tiga soalan peperiksaan tersebut.



Join Channel Telegram PTD 2021/22

Untuk dapatkan nota, contoh-contoh soalan dan rujukan peperiksaan online Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41 join channel telegram ini :


Selamat berjaya menduduki peperiksaan online PTD! 

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.