Header Ads

Panduan Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik PTD M41

Panduan Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik PTD M41. Adakah anda calon temuduga Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 tahun 2020? Pertama kali, admin ucapkan tahniah kepada calon yang bakal menduduki temuduga SPA jawatan kerajaan. Anda di antara calon yang bertuah kerana telah dipilih untuk sesi temuduga SPA yakni selepas berjaya melepasi peringkat PAC. Inilah peluang terbaik anda untuk bergelar Kadet PTD jika berjaya peringkat temuduga. Bagaimana persediaan anda untuk menduduki temuduga PTD?

Panduan Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik PTD M41

Untuk pengetahuan anda, sesi Temuduga bagi jawatan PTD M41 akan diadakan bermula daripada 17 April 2018 sehingga 9 Mei 2018. Bagi anda yang diterima di jawatan ini akan berkhidmat di seluruh negeri Jabatan Perkhidmatan Awam. Jadi bila anda dipanggil untuk sesi temuduga Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41, sudah tentu anda sedang mencari tips, contoh soalan dan bahan rujukan berkaitan temuduga PTD gred M41.


Panduan Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik PTD M41


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang panduan temuduga Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41 sebagai rujukan buat calon-calon SPA :

Contoh Soalan Temuduga PTD M41


Antara contoh-contoh soalan temuduga Pegawai Tadbir dan Diplomatik yang kebiasaanya akan ditanya oleh panel penemuduga adalah seperti berikut ;

1. Perkenalkan diri anda dan latar belakang secara ringkas?
2. Apakah bidang-bidang tugas sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41?
3. Kenapa nak kerja sebagai PTD?
4. Mengapa kami perlu memilih anda sebagai Pegawai Tadbir Diplomatik?
5. Apakah isu semasa yang melibatkan negara kita?
6. Apakah yang anda faham tentang Program Transformasi Kerajaan (GTP)?

Inilah antara contoh soalan temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik M41 yang boleh dijadikan panduan buat mereka untuk menduduki temuduga sebenar nanti. Ini hanyalah contoh soalan sahaja bukannya ramalan atau bocor soalan.

Kenapa Ramai Calon Gagal Ketika Temuduga Kerajaan?

Untuk pengetahuan, terdapat pelbagai faktor atau punca penyumbang kenapa calon temuduga kerajaan gagal dalam temuduga. Faktor utama adalah calon gagal menjawab soalan yang dikemukakan dan tidak tahu bagaimana hendak berdepan dengan panel penemuduga.

Oleh itu, ramai calon gagal menjawab soalan temuduga dengan baik dan tepat. Tambahan pula ada calon yang tidak dapat bezakan soalan yang benar. Lagi satu faktor kegagalan calon adalah tidak dapat mempersembahkan resume yang terbaik kepada panel penemuduga. Hal ini kerana ada sesetengah calon temuduga tidak mengambil berat tentang format resume kerajaan sebenar. Sekaligus, menjadi halangan para calon untuk menjawat jawatan ini.

Panduan Temuduga Kerja Kerajaan SPA


Perhatian kepada calon temuduga PTD, sekiranya anda ingin mendapatkan panduan atau ingin tahu cara temuduga kerajaan sebenar, jalan terbaik adalah dapatkan Panduan Temuduga Kerja Kerajaan menerusi link di bawah ;


Selamat maju jaya kepada semua calon SPA. Semoga calon-calon temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik dapat membuat terbaik dalam sesi temuduga sebenar.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.