Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19. Anda sedang mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Jom mohon kerja kosong kerajaan! Untuk makluman, permohonan jawatan kosong kerajaan hanya boleh dilakukan secara dalam talian (online) melalui portal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berikut kongsikan syarat kelayakan, tugas dan gaji Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Kementerian Sumber Manusia. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 bagi permohonan lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) menerusi SPA. Permohonan ini boleh dilakukan di web SPA https://putra2.spa.gov.my.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19


Berikut adalah maklumat tentang jawatan Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19


Gaji minimum Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 (RM1,352.00). Manakala untuk gaji maksimum Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 adalah RM4,003. Kadar kenaikan gaji adalah RM100.

Syarat Kelayakan Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19


Antara syarat-syarat kelayakan bagi jawatan Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 seperti berikut :

● Warganegara Malaysia.
● Pemohon tidak berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan ialah pada Gred S19: RM1,352.00); atau
● Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan ialah pada Gred S19: RM1,408.40); atau
● Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan ialah pada Gred S19: RM1,464.80).

Jawatan Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Bagi pemohon yang ingin mendaftar jawatan kerajaan boleh layari ke portal SPA dengan mengisi Borang Permohonan SPA8i Online. Untuk semakan jadual temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan panggilan temuduga SPA. Manakala untuk mengetahui keputusan temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan keputusan temuduga SPA.

ARTIKEL BERKAITAN : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19


Antara tugas-tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19 seperti berikut :

Bertanggungjawab mendaftarkan pencari-pencari kerja baharu, memberi nasihat atau kaunseling tentang peluang pekerjaan, membaharui pendaftaran, menyediakan data-data mengenai kekosongan jawatan di majikan-majikan yang mendaftar serta menjalankan lawatan kemajuan ke majikan-majikan atau perusahaan-perusahaan yang baru diluluskan.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S19
membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.