Header Ads

Cara Memperkenalkan Diri Semasa Temuduga (Fresh Grad & Berpengalaman)

Cara Memperkenalkan Diri Semasa Temuduga (Fresh Grad & Berpengalaman). Bagaimanakah cara memperkenalkan diri semasa temuduga? Sudah pastinya bagi anda yang pertama kali yang menghadiri temuduga ingin tahu cara untuk memperkenalkan diri anda di hadapan panel penemuduga. Anda di kalangan yang bertuah dipanggil untuk menghadiri temuduga tetapi sudah tentunya anda ada masalah untuk memperkenalkan diri. Buat calon fresh graduate dan juga berpengalaman, disini kongsikan tips dan cara memperkenalkan diri semasa temuduga.

Cara Memperkenalkan Diri Semasa Temuduga (Fresh Grad & Berpengalaman)

Cara Memperkenalkan Diri Semasa Temuduga (Fresh Grad & Berpengalaman) 


Apa yang perlu anda ceritakan?

1. Nama
2. Asal
3. Usul
4. Status Diri
5. Kelayakan Akademik
6. Tahun Graduate
7. Minat Berkaitan Jawatan
8. Pengalaman Kerja

Contoh Memperkenalkan Diri Semasa Temuduga Bagi Fresh Grad


Assalamualaikum dan selamat pagi tuan. Nama saya Siti Sarah berasal dari Lumut, Perak. Saya mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Kejuruteraan Awam dari Universiti Tun Hussein Onn. Saya baru bergraduasi pada bulan Oktober tahun 2018. Ketika belajar saya telah menimba pengalaman latihan industri di Syarikat Arjuna Holdings. Saya bekerja di bahagian Jurutera Tapak yang mana-mana menguruskan dan selesaikan isu-isu teknikal. Saya belum pernah bekerja dengan mana-mana syarikat tetapi pada masa lapang saya ada buat freelance membuat website.

Contoh Memperkenalkan Diri Semasa Temuduga Bagi Berpengalaman


Saya Muhammad Anuar bin Ahmad berasal dari Temerloh, Pahang. Saya mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Perakaunan dari Universiti Malaya. Saya pernah bekerja di beberapa syarikat (nama syarikat) selama (tempoh bekerja). Semasa belajar, saya pernah terlibat dengan aktiviti-aktiviti kokurikulum. Selain itu, saya juga mahir menggunakan AUTOCAD, Microsoft Word, Microsoft Excel dan banyak lagi (nyatakan skill)

BACA JUGA : Panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan 

Sumber : FB Maukerja Malaysia

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.