Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Psikologi S41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Psikologi S41. Anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam sebagai Pegawai Psikologi Gred S41? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i Gaji, Kelayakan & Tugas iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Psikologi S41. 

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Psikologi S41

Permohonan dan pengambilan jawatan Pegawai Psikologi S41 telah dibuka kekosongan jawatan di jabatan atau pelbagai kementerian. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Psikologi bagi permohonan kerja lepasan Ijazah Sarjana Muda menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Psikologi S41


Berikut dikongsikan adalah informasi tentang Pegawai Psikologi Gred S41
mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi ttugasnya ;

Gaji Pegawai Psikologi S41


Gaji Pegawai Psikologi S41 sekitar RM2,078.00 sehingga RM9,544.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan adalah berjumlah RM225.00.

Syarat Kelayakan Pegawai Psikologi S41


Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:

1. warganegara Malaysia;
2. berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
3. ijazah sarjana muda kepujian dalam bidang psikologi, psikologi klinikal atau kaunseling yang diiktiraf oleh oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,281.86); atau
4. Ijazah sarjana muda kepujian dalam dalam bidang sains tingkahlaku beserta Diploma Psikologi Kaunseling yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,281.86);
5. Ijazah sarjana dalam bidang psikologi, psikologi klinikal atau kaunseling yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,690.32);
ijazah doktor Falsafah (PhD) dalam bidang 6. Psikologi, Psikologi Klinikal atau Kaunseling yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,997.32)

Jawatan Pegawai Psikologi S41 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

Deskripsi Tugas Pegawai Psikologi S41


Berikut adalah tugas-tugas Pegawai Psikologi Gred S41 seperti di bawah :

Bertanggungjawab merancang, melaksana dan menyelaras aktiviti-aktiviti berkaitan bidang psikologi/psikologi klinikal/kaunseling kepada klien.

Semoga perkongsian ini tentang Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Psikologi S41 dapat membantu mereka yang ingin bekerja di sektor kerajaan. Selamat maju jaya dan moga dapat berkhidmat di pelbagai jabatan.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.