Header Ads

Jadual Ujian Psikometrik SPA 2023 (Kerja Kerajaan)

Jadual Ujian Psikometrik SPA 2023. Adakah anda calon Psikometrik SPA tahun 2023? Panduan buat anda yang bakal menduduki peperiksaan Psikometrik daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Untuk makluman, kini Ujian Psikometrik menjadi satu instrumen yang wajib kepada calon SPA sebelum menghadiri temuduga. Psikometrik adalah bidang yang berkaitan teori dan teknik pengukuran pendidikan dan psikologi. Berikut dikongsikan senarai penjadualan peperiksaan Psikometrik tahun 2023 sebagai panduan buat calon SPA.

Jadual Ujian Psikometrik SPA 2023

Jadual Ujian Psikometrik SPA 2023


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Ujian Psikometrik termasuk memaparkan senarai jawatan dan tarikh peperiksaan :

Semakan Jadual Ujian Psikometrik SPA Online


Semakan jadual peperiksaan online memasuki perkhidmatan awam untuk Ujian Psikometrik boleh dibuat menerusi laman web https://online.spa.gov.my/online/jad_xm_psikometrik/jadual_peperiksaan.

Senarai Penjadualan Ujian Psikometrik SPA9 Terkini


1. Pembantu Pegawai Latihan Gred E19
Tarikh peperiksaan : 23 April 2021 

2. Pegawai Laut Gred AL41
Tarikh peperiksaan : 23 April 2021 

Nota : Untuk rujuk jadual Ujian Psikometrik yang terkini boleh ke laman web https://www.spa.gov.my/spa/laman-utama/semakan-penjadualan-keputusan/peperiksaan-pemeriksaan-fizikal-pancaindera-dan-kecergasan

DAPATKAN RUJUKAN DAN CONTOH SOALAN UJIAN PSIKOMETRIK 


Berita baik buat calon SPA yang akan menduduki Ujian Psikometrik dimana Tim Infokerjaya telah menerbitkan satu rujukan  lengkap untuk membantu calon-calon untuk menjawab soalan ujian Psikometrik.


Di dalam rujukan itu terdapat beberapa contoh soalan, nota dan tips menjawab soalan Psikometrik. Yang menariknya ebook Psikometrik dipakejkan sekali dengan rujukan temuduga kerja kerajaan.

Bagaimana cara untuk dapatkan rujukan Ujian Psikometrik ini? Sila klik link di bawah ini untuk dapatkan contoh soalan Ujian Psikometrik ;

>> RUJUKAN PSIKOMETRIK LENGKAP <<

Penafian : Soalan-soalan yang dikongsikan disini adalah sebagai bentuk gambaran atau panduan untuk calon membuat persiapan peperiksaan online dalam Ujian Psikometrik. Ianya bukan soalan ramalan atau soalan bocor.

3 ulasan:

  1. sy mencari kerja kerajaan, sy pekerja mahir, ketua diploma Quality, ajk belia 4B dan ajk rukun tetangga

    BalasPadam
  2. sapa boleh tolong sy cari kerja kerajaan, sy pekerja mahir graduan ketua diploma Quality enginering

    BalasPadam
  3. sy pekerja mahir nak mintak guna spm pun takpe nak kerja

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.