Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Siasatan P29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Siasatan P29. Anda sedang mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Jom mohon kerja kosong kerajaan! Untuk makluman, permohonan jawatan kosong kerajaan hanya boleh dilakukan secara dalam talian (online) melalui portal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berikut kongsikan syarat kelayakan, tugas dan gaji Penolong Pegawai Siasatan P29.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Siasatan P29

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Siasatan P29 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai Siasatan P29 bagi lepasan Diploma menerusi portal web SPA. Permohonan ini boleh dilakukan secara dalam talian di laman web SPA https://putra2.spa.gov.my.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Siasatan P29


Berikut adalah maklumat tentang jawatan Penolong Pegawai Siasatan Gred P29 yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Penolong Pegawai Siasatan P29


Gaji minimum Penolong Pegawai Siasatan Gred P29 (RM1,824.00). Manakala untuk gaji maksimum Penolong Pegawai SiasatanGred P29 adalah RM5,801. Kadar kenaikan gaji adalah RM150.00.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Siasatan P29


Antara syarat-syarat kelayakan bagi jawatan Penolong Pegawai Siasatan P29 seperti berikut :

● Warganegara Malaysia.
● Pemohon tidak berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Diploma dalam bidang pengajian perniagaan, perakaunan, undang-undang atau bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji Permulaan pada Gred P29 : RM1,824.00)
● Diploma dalam bidang kejuruteraan, ukur bahan atau seni bina yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji Permulaan pada Gred P29 : RM1,863.82)

Jawatan Penolong Pegawai Siasatan P29 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Bagi pemohon yang ingin mendaftar jawatan kerajaan boleh layari ke portal SPA dengan mengisi Borang Permohonan SPA8i Online. Untuk semakan jadual temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan panggilan temuduga SPAManakala untuk mengetahui keputusan temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan keputusan temuduga SPA.

ARTIKEL BERKAITAN : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Siasatan P29


Antara tugas-tugas Penolong Pegawai Siasatan P29 seperti berikut :

Aspek Siasatan
Aspek Perisikan
Aspek Pendidikan Masyarakat
Aspek Pemeriksaan dan Perundingan
Aspek Perundangan dan Pendakwaan
Aspek Penyelidikan dan Perancangan
Aspek Latihan
Aspek Keselamatan
Aspek Pengurusan Sumber Manusia dan Pentadbiran Am

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Siasatan P29 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.