Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Akauntan WA41

Gaji, Kelayakan & Tugas Akauntan WA41. Anda berminat bekerja sebagai penjawat awam? Jom mohon kerja kerajaan dan segara membuat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Akauntan Gred WA41. Lihat ini juga → Syarat Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Gaji, Kelayakan & Tugas Akauntan WA41

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Akauntan WA41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Jabatan Akauntan Negara. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Akauntan bagi permohonan kerja lepasan Ijazah/ Master menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Akauntan Gred WA41


Berikut adalah informasi tentang Akauntan Gred WA41 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugas Akauntan ;

Gaji Akauntan Gred WA41


Gaji Akauntan Gred WA41 sekitar RM2,422.00 sehingga RM9,585.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Akauntan Gred WA41 pula berjumlah RM225.

Syarat Kelayakan Akauntan Gred WA41


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Ijazah Sarjana Muda Perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred WA41 : RM2,820.00)
● Lulus peperiksaan akhir Badan-badan Ikhtisas Perakaunan yang diiktiraf oleh Kerajaan (Gaji Permulaan pada Gred WA41 : RM2,820.00)
● Lulus Peperiksaan Kelayakan (QE) Institut Akauntan Malaysia (MIA)
(Gaji Permulaan pada Gred WA41 : RM2,820.00).


SYARAT KELAYAKAN BAHASA MELAYU

● Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Jawatan Akauntan Gred WA41 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Akauntan Gred WA41


Berikut adalah tugas-tugas Akauntan WA41 seperti di bawah :

Merancang, menggubal dan melaksanakan dasar-dasar awam mengenai pengurusan sumber tenaga manusia dan organisasi, sumber kewangan, ekonomi, pentadbiran dan pembangunan wilayah/ daerah/ tempatan/ tanah, perancangan dan pentadbiran sosial, hubungan antarabangsa dan hal ehwal luar negeri (termasuk perkhidmatan luar negeri) keselamatan/ketahanan negara serta pengurusan teknologi maklumat.

BACA JUGA :
● Contoh Soalan Peperiksaan Akauntan Gred WA41
● Semakan Peperiksaan Online Akauntan Gred WA41
● Rujukan Peperiksaan Akauntan Gred WA41

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Akauntan Gred WA41 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.