Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kesatria Gred S41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kesatria Gred S41. Anda sedang mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Jom mohon kerja kosong kerajaan! Untuk makluman, permohonan jawatan kosong kerajaan hanya boleh dilakukan secara dalam talian (online) melalui plortal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berikut kongsikan syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Kesatria Gred S41.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kesatria Gred S41

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pegawai Kesatria Gred S41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian atau Jabatan. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Kesatria Gred S41 bagi lepasan Ijazah menerusi portal web SPA. Permohonan ini boleh dilakukan secara dalam talian di laman web SPA https://putra2.spa.gov.my.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kesatria Gred S41


Berikut adalah maklumat tentang jawatan Pegawai Kesatria Gred S41 yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Pegawai Kesatria Gred S41


Gaji minimum Pegawai Kesatria Gred S41 (RM2,078.00). Manakala untuk gaji maksimum Pegawai Kesatria Gred S41 adalah RM9,544. Kadar kenaikan gaji adalah RM225.00.

Syarat Kelayakan Pegawai Kesatria Gred S41


Antara syarat-syarat kelayakan bagi jawatan Pegawai Kesatria Gred S41 seperti berikut :

● Warganegara Malaysia.
● Pemohon tidak berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Ijaazah sarjana muda yang diiktiraf oleh oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya dan mempunyai pengetahuan berhubung dengan peraturan-peraturan Angkatan Tentera Malaysia atau Polis Diraja Malaysia
(Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,078.00); atau
● Bekas Penolong Penguasa Polis Diraja Malaysia atau Kapten Angkatan Tentera Malaysia atau setaraf dengannya dan telah disahkan dalam jawatan tersebut serta mempunyai rekod perkhidmatan yang baik.(Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,078.00); atau
● Ijazah sarjana muda kepujian yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya dan mempunyai pengetahuan berhubung dengan peraturan-peraturan Angkatan Tentera Malaysia atau Polis Diraja Malaysia. (Gaji Permulaan pada Gred S41 :, RM2,281.86);

Jawatan Pegawai Kesatria Gred S41 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Bagi pemohon yang ingin mendaftar jawatan kerajaan boleh layari ke portal SPA dengan mengisi Borang Permohonan SPA8i Online. Untuk semakan jadual temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan panggilan temuduga SPAManakala untuk mengetahui keputusan temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan keputusan temuduga SPA.

ARTIKEL BERKAITAN : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pegawai Kesatria Gred S41


Antara tugas-tugas Pegawai Kesatria Gred S41 seperti berikut :

Bertanggungjawab merancang, mengurus serta menyelaras hal-hal yang berkaitan dengan aktiviti-aktiviti kawad pasukan pancaragam/muzik dan menguatkuasakan disiplin pelatih.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Pegawai Kesatria Gred S41 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.