Header Ads

Semakan Keputusan Temuduga SPP 2023 Online (Penempatan)

Semakan Keputusan Temuduga SPP 2023 Online (Penempatan). Nak semak keputusan temuduga SPP? Panduan buat calon yang ingin menyemak keputusan temuduga SPP tahun 2023. Untuk makluman, Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Malaysia atau lebih dikenali sebagai SPP berperanan menawarkan jawatan kosong kepada mereka yang mahu menjawat jawatan tetap, kontrak atau pun jawatan sementara dalam perkhidmatan pelajaran. SPP juga mengawal kenaikan pangkat


Semakan Keputusan Temuduga SPP 2022 Online


Dengan mudah kata jika penjawat awam lain yang mana mahu hantar permohonan jawatan kosong boleh terus diakses ke portal SPA jawatan kosong. Tetapi bagi anda yang berminat dengan perkhidmatan pelajaran, iaitu jawatan PPP Guru Gred DG41 atau pun DG29 perlu hantar ke JobsMalaysia yang akan diuruskan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran selepas itu tujuan temuduga dan pelantikan jawatan.

Semakan Keputusan Temuduga SPP 2023 Online


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang semakan keputusan temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran termasuk memaparkan aplikasi semakan :

Cara Semak Keputusan Temuduga SPP Online 


1. Untuk semakan boleh dibuat secara online di laman web atau terus ke pautan di bawah ;

Pautan Semakan: Semakan Keputusan Temuduga SPP

2. Masukkan nombor kad pengenalan dan klik butang hantar.

3. Akan dipaparkan keputusan temuduga anda.

BACA JUGA :


Semoga anda berjaya mendapat jawatan dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran dan jika berjaya anda akan dihantar ke seluruh sekolah di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.