Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41| Berminat bekerja dalam sektor awam? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41. Nak lulus temuduga SPA? Baca sini : Panduan & Tips Lulus Temuduga Kerajaan

Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan Jabatan Penerbangan Awam. Nantikan pengumuman pengambilan Pegawai Kawalan Trafik Udara pada bila-bila masa. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara bagi permohonan kerja lepasan ijazah menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41


Berikut adalah informasi tentang Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugasnya ;

Gaji Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41


Gaji Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 sekitar RM2,325.00 sehingga RM9,637.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 pula berjumlah RM225.

Syarat Kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41


● Warganegara Malaysia
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
● Ijazah Sarjana Muda yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada Institusi Pengajian Tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya (Gaji permulaan pada Gred A41 RM2,325.00)
● Ijazah Sarjana Muda Kepujian yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada Institusi Pengajian Tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya (Gaji permulaan pada Gred A41 RM2,635.65) ;

Jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41


Berikut adalah tugas-tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 seperti di bawah :

Bertanggungjawab memberi perkhidmatan kawalan trafik 'Area Control' di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi dan Unit Arahan Operasi dan sebagainya dengan memberi panduan, arahan dan kebenaran kepada juruterbang bagi membantu mereka supaya dapat mengendalikan pesawat dengan selamat, teratur dan pantas.

Baca juga :
Rujukan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41
● Rujukan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.