Header Ads

Contoh Isu Semasa Temuduga Kerajaan 2023 SPA9

Contoh Isu Semasa Temuduga Kerajaan 2023 SPA9. Adakah anda calon temuduga SPA kerja kerajaan? Panduan buat calon yang bakal menduduki temuduga kerja kerajaan tahun 2023. Jika ya! Sudah tentu di kalangan anda masih tercari-cari nota dan bahan rujukan temuduga untuk persiapan anda menghadapi temuduga SPA9 nanti. Pastinya anda ingin tahu kriteria dan contoh soalan temuduga kerja kerajaan yang lazimnya ditanya oleh panel penemuduga.

Contoh Isu Semasa Temuduga Kerajaan 2023

Untuk pengetahuan, secara lazimnya soalan mengenai isu semasa negara atau luar negara adalah antara salah satu skop soalan yang akan ditanya dalam temuduga kerajaan SPA. Sebelum anda ke sesi temuduga, pastikan anda tahu serba sedikit tentang isu terkini yang berlaku sama ada dalam negara mahupun luar negara.

Contoh Isu Semasa Temuduga Kerajaan 2023


Berikut adalah contoh isu semasa dalam negeri dan luar negara yang perlu diambil perhatian oleh calon SPA :

1. GST
2. KPDNKK
3. Sejarah Malaysia
4. Undang2 Malaysia
5. TN50
6. LPT2
7. KR1M
8. BR1M
9. SL1M
10. Rumah Bina Negara
11. Sistem KEJARA
12. ECRL
13. MRT
14. RTC
15. Pan Borneo
16. Negaraku
17. Bajet 2021
18. Perang Timur Tengah
19. Penindasan Bangsa Rohingnya

ARTIKEL BERKAITAN : Contoh Soalan Lazim Temuduga SPA 

Ini antara skop soalan isu semasa yang anda perlu fokuskan untuk rujukan temuduga anda. Kebiasaannya, soalan yang ditanya untuk isu semasa adalah berbentuk pertanyaan atau pendapat anda tentang sesuatu isu. Di bawah dikongsikan antara contoh soalan isu semasa temuduga kerajaan.

1. Apa pandangan anda tentang Pembentangan Bajet 2023 yang baru diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia?

2. Apa pendapat anda tentang program TN50?

3. Apa yang anda tahu mengenai Rumah Bina Negara?

4. Pada pendapat anda, wajarkah penindasan terhadap bangsa Rohingnya berlaku?

Bagaimana Persiapan Anda Untuk Menghadapi Temuduga SPA?


Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan amat tinggi dan peluang untuk anda berjaya tipis jika anda langsung tidak tahu bagaimana untuk bersedia dalam menghadapi temuduga nanti.

Langkah terbaik anda adalah dapatkan Rujukan Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan yang cukup lengkap dengan segala info. Jika anda benar-benar mahu lulus temuduga kerajaan, jangan tunggu lagi kerana ebook inilah yang anda amat perlukan sekarang!


Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.