Header Ads

Semakan Online PDRM : Saman Trafik, Report Polis & Status Pengambilan 2023

Semakan Online PDRM : Saman Trafik, Report Polis & Status Pengambilan 2023. Anda nak semak saman trafik dengan mudah? Anda kini boleh membuat semakan status report polis dan saman trafik menggunakan sistem semakan online (SSO) PDRM. Untuk pengetahuan, Sistem Online PDRM memudahkan semakan status perkhidmatan polis secara atas talian. Dengan adanya sistem online ini, anda boleh juga membuat semakan status pengambilan PDRM terkini.

Semakan Online PDRM : Semakan Saman Trafik, Report Polis & Status Pengambilan

Semakan Online PDRM : Saman Trafik, Report Polis & Status Pengambilan 2023


Berikut adalah maklumat tentang sistem semakan online PDRM termasuk memaparkan semakan report polis, saman trafik dan status pengambilan PDRM :


Cara Semakan Report Polis


1. Anda perlu daftar akaun Sistem Semakan Online (SSO) dahulu dan login semula akaun ini. Terus ke pautan ini https://sso.rmp.gov.my/.

2. Klik pada ikon 'Status Repot' dan masukkan 'No. Report Polis' yang telah dibuat ke atas No. Kad Pengenalan anda.


Cara Semakan Saman Trafik


1. Anda login ke dalam Sistem SSO, anda perlu klik pada ikon "Status Saman" dan anda boleh buat semakan saman ke atas No. Kad Pengenalan atau No. Kenderaan anda.

2. Anda boleh buat pembayaran saman trafik melalui MyBayar, MyEG dan Rilek.com.my dengan menggunakan kaedah secara tunai, kad kredit, wang pos dan bank draf.


Cara Semakan Status Pengambilan PDRM 2023 Online


Anda login ke dalam Sistem SSO, anda perlu klik pada ikon "Status Pengambilan" dan anda boleh buat semakan pengambilan jawatan PDRM dengan menggunakan No. Kad Pengenalan.

BACA JUGA : Pengambilan Jawatan Kosong PDRM

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.