Header Ads

Semakan SPA Keputusan Peperiksaan dan Temuduga 2023 Online

Semakan SPA Keputusan Peperiksaan dan Temuduga 2023 Online. Adakah anda pemohon yang telah membuat pendaftaran pekerjaan kerajaan di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)? Panduan buat calon yang telah menduduki peperiksaan online dan temuduga SPA tahun 2023. Berikut adalah panduan semakan SPA secara online melibatkan keputusan peperiksaan dan temuduga kerja kerajaan. Oleh itu, pemohon disarankan sentiasa melayari portal rasmi SPA untuk mendapatkan maklumat terkini jawatan kosong kerajaan.

Semakan SPA Keputusan Peperiksaan dan Temuduga Online

Semakan SPA Keputusan Peperiksaan dan Temuduga 2023 Online 


Berikut dikongsikan adalah panduan dalam membuat semakan SPA yang merangkumi keputusan peperiksaan dan temuduga termasuk aplikasi semakan online :

1. Semakan keputusan peperiksaan dan temuduga : Peperiksaan/ Pemeriksaan Fizikal, Pancaindera dan Kecergasan, Assessment Centre dan Temuduga
2. Semakan Status Urusan Perkhidmatan
3. Maklumat Urusan Pengambilan

A. Semakan SPA Online : Keputusan Peperiksaan dan Temuduga


Pemohon jawatan kosong kerajaan boleh membuat semakan keputusan peperiksaan dan temuduga SPA secara online melalui aplikasi seperti berikut :

Keputusan Temuduga SPA
Senarai Keputusan Assessment Centre
Maklumat Urusan Pengambilan Temuduga 

B. Panduan Pendaftaran Kerja Kosong SPA


Permohonan pendaftaran pekerjaan kerajaan boleh dibuat secara online melalui Borang SPA. Permohonan SPA ini terbuka kepada yang mempunyai kelayakan PT3, PT3, Sijil, SPM, SKM, STPM, Ijazah dan sebagainya. Untuk membuat pendaftaran pekerjaan SPA, pemohon perlu layari ke laman web https://spa9.spa.gov.my/login

Untuk dapatkan panduan atau cara pendaftaran pekerjaan di Borang SPA, boleh merujuk pautan di bawah ;

Soalan Lazim FAQ
Panduan Pengguna Dalam PDF
Panduan Sijil Matrikulasi

Semoga anda berjaya mendapat permohonan kerja di sektor perkhidmatan awam.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.