Header Ads

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 TERKINI

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 TERKINI Adakah anda calon peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir Gred N29? Untuk makluman exam Penolong Pegawai Tadbir N29 dan N41 akan diadakan pada 15 Ogos 2018. Sebelum ini, turut diadakan peperiksaan bertulis bagi jawatan Pegawai Tadbir Gred N41 MPSP dan exam online bagi jawatan Pegawai Tadbir N29/ N41 tahun 2018 . Berikut adalah rujukan peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29.

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 2018

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 2019 


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang rujukan dan nota peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 sebagai panduan buat calon :

Format Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 


Seksyen A : Pengetahuan AM

Dalam seksyen ini, anda akan ditanya berkaitan jawatan Penolong Pegawai Tadbir N29 dan juga isu-isu semasa disekeliling anda. Jadi anda perlu tahu apakah isu yang berlaku sekarang. Anda perlu banyak baca surat khabar berkaitan dengan kerjaya yang anda ambil ini.

Secara umumnya anda perlu study tentang pengurusan sumber manusia, hal kewangan dan pentadbiran, pembangunan wilayah dan negeri, keselamatan negara, hubungan antarabangsa dan banyak lagi. Kalau diikutkan memang banyak anda perlu baca agar dapat lulus peperiksaan online ini dengan mudah.

Masa : 40 minit
Soalan : 50 aneka pilihan

Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah

Dalam seksyen ini anda akan ditanya mengenai soalan matematik, statistik dan penyelesaian masalah yang anda pelajari ketika menduduki peperiksaan SPM. Jadi untuk pengetahuan anda, seksyen ini adalah soalan berbentuk objektif. Anda hanya perlu sediakan kalkulator untuk menjawab 40 soalan seksyen ini yang diperuntukkan masa selama 45 minit sahaja.

DAPATKAN RUJUKAN LENGKAP PENOLONG PEGAWAI TADBIR 2019



Berita baik buat anda dimana Tim Infokerjaya ada terbitkan satu rujukan lengkap untuk peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir sesi Oktober 2019 ini. Rujukan ini dilengkapi pelbagai nota-nota berkaitan jawatan, contoh-contoh soalan Matematik dan kefahaman Bahasa Inggeris beserta jawapan sekali.

Bagi anda yang nak dapatkan rujukan ini terus ke laman di bawah ⬇️ ⬇️ ⬇️

[+] http://infotambahan.com/ppt/37705

Penafian : Contoh soalan ini adalah hanya bentuk gambaran bukannya soalan bocor atau pun ramalan.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.