Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29. Anda sedang mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Jom mohon kerja kosong kerajaan! Untuk makluman, permohonan jawatan kosong kerajaan hanya boleh dilakukan secara dalam talian (online) melalui portal Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Berikut kongsikan syarat kelayakan, tugas dan gaji Penolong Pegawai Pendaftaran KP29.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 bagi lepasan Diploma menerusi portal web SPA. Permohonan ini boleh dilakukan secara dalam talian di laman web SPA https://putra2.spa.gov.my.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29


Berikut adalah maklumat tentang jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran Gred KP29 yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Penolong Pegawai Pendaftaran KP29


Gaji minimum Penolong Pegawai Pendaftaran Gred KP29 (RM1,493.00). Manakala untuk gaji maksimum Penolong Pegawai Pendaftaran Gred KP29 adalah RM5,696. Kadar kenaikan gaji adalah RM145.00.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29


Antara syarat-syarat kelayakan bagi jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 seperti berikut :

● Warganegara Malaysia.
● Pemohon tidak berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji Permulaan pada Gred KP29 : RM1,493.00);
● Sijil Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan ialah pada Gred KP29: RM1,493.00);
● Diploma yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan ialah pada Gred KP29: RM1,770.95).

Jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Bagi pemohon yang ingin mendaftar jawatan kerajaan boleh layari ke portal SPA dengan mengisi Borang Permohonan SPA8i Online. Untuk semakan jadual temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan panggilan temuduga SPAManakala untuk mengetahui keputusan temuduga SPA anda boleh merujuk di semakan keputusan temuduga SPA.

ARTIKEL BERKAITAN : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29


Antara tugas-tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 seperti berikut :

1. Pelaksanaan dan Penguatkuasaan Undang-undang
2. Urusan Kad Pengenalan
3. Urusan Kelahiran, Kematian dan Anak Angkat
4. Urusan Kewarganegaraan
5. Urusan Perkahwinan dan Perceraian
6. Aktiviti Siasatan dan Pendakwaan

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

2 ulasan:

  1. Gaji minimum KP29 berkelulusan diploma adalah rm1,770.95, sedikit tinggi berbanding KP29 berkelulusan STPM/STAM, adakah gaji maksima utk Pegawai gred KP29 berkelulusan diploma tetap sama seperti STPM/STAM, rm5,696 ?

    BalasPadam
  2. kalau nak ambil diploma ini penolong pegawai pendaftaran,jurusan apa yang harus diambil?

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.