Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11

Gaji, Kelayakan & Tugas Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11. Anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam sebagai Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Permohonan jawatan kosong Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah boleh dibuat secara online di laman web rasmi SPA. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah Gred H11.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11

Permohonan dan pengambilan jawatan Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11 telah dibuka kekosongan jawatan di jabatan atau pelbagai kementerian. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pemandu/Operator Jentera Pemunggah bagi permohonan kerja lepasan PMR/PT3 menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11


Berikut dikongsikan adalah informasi tentang Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11 mengenai gaji, kelayakan dan deksripsi tugasnya ;

Gaji Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11


Gaji Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11 sekitar RM1,218.00 sehingga RM2,939.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan adalah berjumlah RM80.00.

Syarat Kelayakan Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11


Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:

1. warganegara Malaysia;
2. berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
3. Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan;
lesen memandu Kelas E/E1/E2/F/G/H/I berkenaan yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan [kecuali lesen memandu dalam tempoh percubaan (P)]
4. Bekebolehan memandu dan mengendalikan semua jenis jentera pemunggah dalam pelbagai saiz dan kekuatan.(Gaji permulaan ialah pada Gred H11: RM1,264.15).

Jawatan Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

Deskripsi Tugas Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11


Berikut adalah tugas-tugas Pemandu/Operator Jentera Pemunggah Gred H11 seperti di bawah :

Bertanggungjawab dalam memindah, mengangkut, mengalih dan menyusun apa juga jenis beban seperti kargo pukal, kargo pukal cerai, kontena, mesin dan lain-lain dari kapal ke dermaga atau sebaliknya, ke gudang, worksyop dan lain-lain yang melibatkan pemanduan dan pengendalian jentera pemunggah seperti forklift, tractor, prime mover, transfer crane, transteiner crane, stradle crane, kangaroo crane, gantry crane, laufting crane dan levelling crane.

Selamat maju jaya dan semoga dapat berkhidmat di pelbagai jabatan.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.