Header Ads

Senarai Bantuan Kerajaan Negeri Selangor 2022

Senarai Bantuan Kerajaan Negeri Selangor 2022. Nak mohon bantuan Selangor? Berita baik buat rakyat Negeri Selangor yang ingin membuat permohonan bantuan kerajaan tahun 2022. Untuk makluman, saban tahun kerajaan pusat mahupun negeri akan mengumumkan belanjawan atau bajet untuk pengurusan negara dan negeri. Kerajaan negeri Selangor ada menawarkan pelbagai bantuan buat rakyat negeri mereka antaranya iaitu Skim Mesra Usia Emas, Skim Rumah Selangorku, Skim Air Darul Ehsan, Tabung Warisan Anak Selangor dan banyak lagi.

Senarai Bantuan Kerajaan Negeri Selangor 2022

Senarai Bantuan Kerajaan Negeri Selangor 2022


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang bantuan yang disediakan oleh kerajaan negeri Selangor :

Skim Mesra Usia Emas

Skim Mesra Usia atau ringkasnya SMUE merupakan skim bantuan khairat kematian untuk menghargai warga emas di negeri Selangor. 

Skim Air Darul Ehsan 

Kerajaan Selangor ada menawarkan satu inisiatif yang dikenali sebagai Air Bersih Percuma untuk pemberian air percuma sebanyak 20 meter padu pertama kepada pengguna air domestik di negeri Selangor. 


Tabung Warisan Anak Selangor 

Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) terbuka kepada anak kelahiran Selangor yang mencukupi syarat dan diuruskan oleh Yayasan Warisan Anak 

Skim Bantuan Tadika Selangor 

Skim Bantuan Tadika Selangor (TUNAS) me Rupakan bantuan yuran kepada anak-anak Tadika yang berkelayakan yang bermastautin di negeri Selangor. 

Skim Rumah Selangorku 

Skim Rumah Selangorku merupakan skim perumahan kepada warga Selangor yang berkelayakan untuk memiliki sebuah rumah bernilai tidak melebihi RM250,000. 

Sumber : selangorkini

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.