Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Arkib S41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Arkib S41. Adakah anda ingin bekerja di sektor perkhidmatan awam? Jom mohon jawatan kosong kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Permohonan jawatan kosong Pegawai Arkib Gred S41 boleh dibuat secara online di laman web rasmi SPA www.spa.gov.my. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Arkib S41.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Arkib S41

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pegawai Arkib S41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Arkib Negara Malaysia. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan
Pegawai Arkib S41 bagi permohonan kerja lepasan Ijazah Sarjana Muda menerusi portal SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Arkib S41


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang Pegawai Arkib S41 yang memaparkan tangga gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas :

Gaji Pegawai Arkib S41


Gaji Pegawai Arkib S41 sekitar RM2,078.00 sehingga RM9,544.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Pegawai Arkib S41 pula berjumlah RM225.00.

Syarat Kelayakan Pegawai Arkib S41


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Ijazah sarjana muda kepujian yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred S41 : RM2,281.86)

Jawatan Pegawai Arkib boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pegawai Arkib S41


Berikut adalah tugas-tugas Pegawai Arkib S41 seperti di bawah :

Mengesan institusi-institusi/orang perseorangan di mana-mana negara yang difikirkan perlu untuk mendapatkan segala jenis bahan arkib yang berkaitan dengan Malaysia serta menguruskan perolehan pemprosesan, pengkelasan, klasifikasi, penterjemahan, penerbitan dan penyediaan deskripsi rujukan bahan-bahan tersebut.

INFO BERKAITAN : Permohonan Jawatan Kosong Arkib Negara Malaysia

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.