Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29. Berminat bekerja menjadi penjawat awam? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Penolong Pegawai Penerangan S29. Lihat ini juga → Syarat Kelayakan Pembantu Tadbir Gred N19.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di Kementerian Sumber Manusia. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera bagi permohonan kerja lepasan Diploma menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29


Berikut dikongsikan adalah informasi tentang Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29 mengenai senarai gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas ;

Gaji Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29


Gaji Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29 sekitar RM1,549.00 sehingga RM5,701.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29 pula berjumlah RM145.

Syarat Kelayakan Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● Sijil dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada politeknik tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji Permulaan pada Gred JA29 : RM1,549.00); atau
● Diploma dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji Permulaan pada Gred JA29 : RM1,935.02)

Jawatan Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera JA29


Berikut adalah tugas-tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera seperti di bawah :

Pembantu kepada Pemeriksa Kilang dan Jentera. Menyemak reka bentuk dan membuat pemeriksaan ke atas pengandung tekanan, mesin angkat dan alat-alat keselamatan bagi jentera-jentera semasa pembinaan dan yang digunakan di tempat kerja. Membuat pemeriksaan di tapak pembinaan bangunan dan kerja-kerja kejuruteraan. Menyiasat aduan-aduan dan kemalangan di tempat kerja dan membuat laporan serta membuat kerja-kerja pemantauan untuk kesihatan industri.

Semoga perkongsian ini tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pemeriksa Kilang dan Jentera membantu mereka yang ingin bekerja kakitangan kerajaan. Selamat maju jaya.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.