Header Ads

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41. Berminat bekerja menjadi penjawat awam? Jom mohon kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Bagi anda yang berkelayakan boleh memohon jawatan kosong Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41 yang boleh dibuat secara online di laman web rasmi SPA. Sebelum itu, ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan gaji Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pegawai Penerbitan Gred N41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan di pelbagai Kementerian/ Jabatan. Apa penting anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Penerbitan Gred N41 bagi permohonan kerja lepasan Ijazah Sarjana Muda menerusi SPA.

Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang tentang Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41 mengenai senarai gaji, syarat kelayakan dan deksripsi tugas ;

Gaji Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41


Gaji Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41 sekitar RM2,317.00 sehingga RM9,620.00. Manakala untuk kadar kenaikan gaji tahunan Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41 pula berjumlah RM225.00.

Syarat Kelayakan Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41


● Warganegara Malaysia.
● Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
● ijazah sarjana muda sains kepujian dalam bidang pengurusan perkhidmatan makanan atau bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred C41 : RM2,317.00).

Jawatan Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41 boleh dimohon menerusi Borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi Borang Permohonan SPA8i Online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda : semakan panggilan temuduga SPA dan juga mengetahui keputusan temuduga SPA anda : semakan keputusan temuduga SPA.

>> Artikel berkaitan : Semakan Status SPA8i Melalui SMS 

Deskripsi Tugas Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41


Berikut adalah tugas-tugas Pegawai Penyediaan Makanan Gred C41 seperti di bawah :

Bertanggungjawab dalam pengurusan merancang menu dan perolehan bahan makanan yang diperlukan dalam resipi piawai dan memastikan makanan disediakan selamat, bersih dan berkualiti dengan mematuhi garis panduan yang ditetapkan. Perolehan bahan makanan basah/mentah dan kering, pengurusan penyimpanan makanan, pra-penyediaan memasak dan penghidangan makanan untuk memastikan dilaksanakan mengikut tatacara yang ditetapkan. Menyelia anggota di bawah jagaan untuk memastikan mematuhi disiplin, tatacara pelaksanaan tugas dan peraturan keselamatan pekerjaan.

Sumber : SPA

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.